Parenthood – Mid Season-recension

Publicerad 2013-12-20 10:30:00 i Mid Season-Recension, Parenthood,

 
Det kanske inte var den mest händelserika eller känslostormande säsongen (men här finns så mycket att jämföra med att det inte är så konstigt), men visst var den fin i all sin sorgsna spruckenhet.
***SPOILERVARNING!***
– Det var säsongen när superparet Julia och Joel gled ifrån varandra, känslomässigt, planeringsmässigt, vardagsmässigt – plötsligt, efter många små sprickor, var det som som de inte kämpade i samma lag längre. Så sorgligt. Och sista avsnittet-kyssen mellan Julia och hennes stöttepelare Ed. Vad ska den leda till? Kan Parenthoods tryggaste äktenskap verkligen gå sönder på riktigt? 
– Det var också säsongen när Drew började college och blev en riktigt spännande karaktär och när sista avsnittet var avklarat – hello, Amy! Vad gör du här? Har du kommit för att stanna?! – kom jag på mig själv med att känna att hans kärlekstrubbel och nästan vuxen-ångest var en av historierna jag skulle sakna mest.
– Och det var säsongen när Amber var så kär och så envis och trodde så himla mycket på sitt stundande bröllop och äktenskap att hon inte kunde se vart hela ekipaget var på väg. Många tröstlösa storylines den här säsongen, helt klart. Undrar vad som händer härnäst? Tycker att Amber kan få bli lite översållad av kärlek som ligger lite mer på hennes egen fina nivå framöver.
– Vad mer? Kristina blev inte borgmästare, mamma Camille lämnade landet – och sin mycket förvånade man – för en sejour i Europa, Sarah blev slutligen involverad med sin mansgrisiga granne, Crosby lärde sig hur jobbigt det kan vara att ta hand om ett litet barn och Max fick en bästa kompis i Hank.
– Nästa säsong vill jag se mer av Crosby och Jasmin, fler bullriga familjemiddagar med obekväma konfrontationer, mer av Drews kärlekstriangel och så vill jag se Amber lycklig. Och när det gäller Julia och Joel vill jag förstås att de ska kunna lösa detta, men Ed kommer kanske inte ge upp Julia i första taget? Gillar, otippat nog, honom också.
 
/Helena

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om TV-serier, som drivs av frilansjournalisterna Helena Skoog och Emilie Cederquist. Maila oss gärna på [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela