Reign – Mid Season-recension

Publicerad 2013-12-18 12:01:00 i Mid Season-Recension, Reign,

 
Det var ett tag sedan jag skrev om Reign men jag har faktiskt tittat på alla åtta sända avsnitt. Det har också blivit officiellt att CWTV har köpt in en hel första säsong av serien som återvänder i slutet av januari. 
 ***SPOILERVARNING!***
 
Så här i efterhand vet jag inte riktigt varför för jag har tittat på Reign så här länge för egentligen gillar jag den inte särskilt mycket. Jag har inte fastnat för någon av karaktärerna förutom Queen Mary vilket gör att jag har varit ganska oberörd av alla dramatik. Men just dramatik är det ingen brist på i Reign som hittills har innehållit allt från otrohetsaffärer, manipulativa planer, spöken, siare och ritualmord. I Mid Season-finalen trillade en av Marys hovdamer av pinn under mystiska omständigheter men inte ens det förvånade mig. Framför allt eftersom det har varit rätt så mycket blod i varje avsnitt så här långt. 
Sedan har det redan blivit ganska tjatigt med hela den här ska-Mary-och-Francis-gifta-sig-eller-inte-historien. Senaste avsnittet slutade med att Mary red iväg med Francis oäkta bror för att rädda Francis liv. Kommer hon att komma tillbaka? Jag hoppas faktiskt inte det. Vi behöver en paus från Francis och det franska hovet, i alla fall i några avsnitt. 
 
Jag känner mig osäker på om jag kommer fortsätta hålla mig kvar vid Reign resten av säsongen. Inte ens promon för nästa avsnitt är särskilt lockand. Tittar ni? 
 
/Emilie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om TV-serier, som drivs av frilansjournalisterna Helena Skoog och Emilie Cederquist. Maila oss gärna på [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela