Grey's Anatomy – säsong 10, avsnitt 9

Publicerad 2013-11-20 10:04:00 i Grey's Anatomy,

***SPOILERVARNING!***
Jag brukar verkligen avsky sådana där avsnitt som bara kretsar kring en enda sak, en enda person eller ett enda par, och som dessutom oftast kryddas med tillbakablickar för att förklara denna enda företeelse. Jag hatar förresten tillbakablickar i 99 fall av 100 (btw bara en av anledningarna till att jag inte älskar den här säsongen av HIMYM), de för ju aldrig någonsin handlingen framåt.
MEN med allt detta hat utspytt kan jag till min stora förvåning konstatera att jag verkligen gillade senaste avsnittet av Grey's Anatomy, som ju kretsade kring en enda sak (Callies rättegång), en enda person (Callie) och ett enda par (Calzona).
– Hela konflikten mellan Callie och Arizona fördjupades med nyheterna om att de försökt få barn, men att Arizonas graviditet slutade i missfall. Nu känns ju hela otrohetshistorien och nya förhållandet med Leah lite lättare att förstå, som en flykt från alltihop. Men att Arizona varit med Leah under den här perioden lär ju komma fram till Callie förr eller senare och jag har en känsla av att C inte är den förstående typen efter all otrohet hon råkat ut för tidigare.
– Rättegången var spännande och sorglig, men mest av allt ett stort sidospår som fick ta (onödigt?) mycket plats. Allt för att förklara och ge bakgrundsdjup till Calzonas kris. Men den var fint skildrad och en sån typisk GA-story att jag låter det passera.
– Callies pappa var tillbaka som stöd och tyckte att hon skulle kämpa mer för sitt äktenskap. Han avslöjade att han själv varit otrogen och jag minns inte riktigt vilka argument som skulle göra att det ändå på något sätt var okej?
– Hur som helst: nu längtar jag till nästa avsnitt som lär kretsa kring ganska mycket mer än en sak. Aprils kommande bröllop. Alex och Jo – och Alex pappa? Hans gästspel måste väl bli längre än så? Jackson och Stephanies relation. Cristina och Merediths bråk. Vad hände förresten mellan Cristina och Shane den där natten? Minns ni slutet av Halloween-avsnittet, när det hintades om en flirt dem emellan? Ett one night stand? Varför är det inte obekvämt och varför är inte Shane ett vrak av olycklig kärlek? Hoppas svar kommer i nästa avsnitt. Och Arizonas svar på Callies fråga – är det dags för henne att flytta hem igen?
 
/Helena

Kommentarer

Postat av: Rebecca&Mathias

Publicerad 2013-11-20 10:13:45

Ja det är en bra & populär serie! Ha en fortsatt fin Onsdag! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om TV-serier, som drivs av frilansjournalisterna Helena Skoog och Emilie Cederquist. Maila oss gärna på [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela