Helena listar: Nytt och osett

Publicerad 2013-11-05 12:00:00 i About a Boy, Betrayal, The Crazy Ones, Trophy Wife, Us and Them, Vi listar,

Trots en ganska premiärfattig höst finns det faktiskt ett helt gäng nya serier som jag har lust att spana in. Några har inte början än och andra har jag bara inte hunnit med. Och om vi ska vara helt ärliga är väl oddsen rätt dåliga för att det ska bli av att jag ser alla. Så, om ni har sett någon av dem och kan rekommendera är jag evigt tacksam!
1. Us and Them
När Rory från Gilmore Girls är tillbaka sitter jag givetvis klistrad framför teven (datorn). När serien dessutom kretsar kring en komplicerad kärleksrelation och motparten är Jason Ritter (lite weird att mamma Lorelai från Gilmore Girls dejtat honom i Parenthood, men okej) finns inte minsta risk att jag missar detta. Premiärdatum är inte satt ännu och det verkar som att Fox tänker lägga ner Us and them efter bara sex avsnitt, men jag vill åtminstone se dem.
2. The Crazy Ones
Jag tycker väldigt mycket om Sarah Michelle Gellar och har oerhört svårt för Robin Williams (i komediroller, ska sägas, inte i typ Döda poeters sällskap), men tänker att ett plus och ett minus kan bli ett plus? Här spelar de två skådisarna far och dotter och jobbar på reklambyrå. Det kanske kan bli bra?
3. Trophy Wife
Den här titeln är ju så mördande dålig att jag tänkte undvika serien av bara den anledningen. Men är lite nyfiken på Malin Åkerman och Trophy Wife har faktiskt fått fler uppåttummar än nedåttummar av recensenterna, så kanske kan man bortse från namnet? Malin Åkerman spelar, dock, en ung troféfru som får problem med nya makens exfruar (men hej, Marcia Gay Harden är en av dem!) och det är det som är handlingen. Känner mig ändå rätt hoppfull.
4. Betrayal
De är gifta (men inte med varandra), har komplicerade familjeförhållanden och någon blir mördad. Det räcker väl så va? Ja och så dras en väldigt rörig kärlekssåpa igång också, om man ska tro recensenterna. Intrigälskaren i mig skrockar glatt.
5. About a Boy
Vi har (väl?) alla sett filmen med Hugh Grant och vi har (väl?!) alla läst boken av Nick Hornby. Nu blir historien om den vuxna men ack så barnslige mannen och den aningens missanpassade pojken tv-serie och den här moderna sagan är så himla fin att den troligtvis funkar i alla former. Dessutom dyker Minnie Driver upp som den välmenande, men felinformerade och gravt deprimerade, mamman och bara det är ju värt en titt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om TV-serier, som drivs av frilansjournalisterna Helena Skoog och Emilie Cederquist. Maila oss gärna på [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela