Allt för Sverige

Publicerad 2013-10-27 21:05:00 i Allt för Sverige,

Allt för Sverige är ju mer realityteve än en TV-serie men jag gillar det här programmet så mycket att jag bara måste skriva några rader. Den tredje säsongen av den svenska versionen hade premiär på SVT1 förra söndagen och det verkar vara ett härligt gäng svenskamerikaner med även i år. 
 
Det här är verkligen ett feelgood-program som heter duga! Eftersom jag har ett stort intresse av historia och släktforskning så är det kanske inte så konstigt att jag gillar det här konceptet men det finns ju så många andra härliga ingredienser inbakade i det här programmet. Jag gillar framför allt att det är lärorikt och det är så roligt att se Sverige genom amerikanernas ögon. Vackra svenska platser, historier och traditioner blandat med oerhört entusiastiska amerikaner kan ju inte gå fel. Någon mer som tittar?
 
Foto: SVT
 
/Emilie

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2013-10-28 17:44:42

Jag! Eller, jag kollade på de tidigare säsongerna, men den här har jag missat helt. Måste ta igen det på SVTPlay!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om TV-serier, som drivs av frilansjournalisterna Helena Skoog och Emilie Cederquist. Maila oss gärna på [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela