Homeland – säsong 3, avsnitt 11

Publicerad 2013-12-11 14:52:00 i Allmänt,

***SPOILERVARNING!***
Ja, det näst sista avsnittet den här säsongen av Homeland bjöd som sagt på nervkittel på högsta nivå. Vi snackar oro för att Brody kanske bytt sida igen, att Saul skulle lyckas ha ihjäl honom innan vi fick veta, att Carrie skulle ta med sig Brody och tvingas leva i exil resten av livet. Ja, bland en massa annat.
Det jag grubblat på mest sedan i måndags kväll är ändå hur allt ska kunna knytas ihop för något slags happily ever after. För det vill vi väl? Bebisfödsel, besvarad kärlek och evig lycka? Är det bara jag? Jag är ju inte gjord för terrorspäckade spänningsserier, så sett. 
Men inte minst: ska hela geniala planen leda till fred I HELA MELLANÖSTERN?! Blir Saul ändå avsatt? Ska tråk-ministern verkligen ta över CIA? Vad gör det med nästa säsong? Och ska Carrie – och inte minst Brody – äntligen få upprättelse, när kampen är över? Ska Dana förlåta sin pappa? Vem ska hinna dö innan allt det här är över?
Ni hör, jag är inte det minsta klarare i huvudet än jag var när slutmusiken satte igång i måndags och nej, hjärtat har väl inte direkt stillat sig heller. Så många frågor. Det här med att behöva vänta en hel vecka, jag trodde vi hade rationaliserat bort det?
 
/Helena

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om TV-serier, som drivs av frilansjournalisterna Helena Skoog och Emilie Cederquist. Maila oss gärna på [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela