Nashville – Mid season-recension

Publicerad 2013-12-17 09:03:00 i Mid Season-Recension, Nashville,

Jag har inte hunnit blogga om en av mina favoritserier – Nashville. Serien är inne på sin andra säsong och har hittills innehållit så mycket dramatik att det nästan är svårt att hänga med i svängarna. Det är aldrig tråkigt i Nashville med andra ord. Och Hayden Panettiere är helt fantastisk som countrystjärnan Juliette Barnes. Hon är egoistisk, skandalös och faktiskt lite elak då och då men trots allt så gillar jag henne. 
 
***SPOILERVARNING!***
Den här säsong har hunnit med väldigt mycket under sina tio avsnitt. Det började med Rayna och Deacons otäcka bilolycka, fortsatte med otrohetsskandaler, svikna löften, lögner, brustna hjärtan, krossad vänskap och en massa countrymusik. 
 
I Mid season-finalen blev det extra dramatiskt under de sista minuterna när både Luke och Peggy såg ut att möta döden. Minst en av dem kommer inte att komma tillbaka när serien återvänder den 15 januari – vem tror du att det blir? Jag tippar på att det blir Luke som överlever eftersom hans karaktär fortfarande har en hel del ouppklarade relationer kvar medan Peggy egentligen har spelat klart allt hon varit inblandad i. Väntar med spänning!
 
Kolla in promon för nästa avsnitt om du inte orkar väntar på att få fler ledtrådar!
 
 
/Emilie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om TV-serier, som drivs av frilansjournalisterna Helena Skoog och Emilie Cederquist. Maila oss gärna på [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela