Prata om det: Downton Abbey, premiär säsong 4

Publicerad 2013-11-02 18:18:00 i Downton Abbey, Prata om det,

Ikväll sätter en ny säsong av Downton Abbey igång på SVT och jag tänkte att vi samtidigt kan introducera en ny kategori här på bloggen: "Prata om det". Så kan vi prata av oss här efteråt, om det känns lite jobbigt eller förvirrande eller outtalat, som det ju ofta gör efter ett avsnitt av DA. Ett öppet eftersnack alltså – hoppas ni är med! Ni som redan tjuvstartat säsongen får förstås också haka på. Men inga spoilers om kommande avsnitt i kommentarna, tack!
 
/Helena

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2013-11-03 11:01:10

Ja, vad tyckte ni?! Jag känner mig ändå glatt överraskad. Det var lite deppigt i början, men framåt slutet kände jag mig ändå försiktigt hoppfull och längtar till nästa avsnitt.
– Men det här att Lady Edith är på väg till Tyskland, det funkar ju inte. Alltså, jag vill henne allt gott, men DA utan ALLA systrarna blir nog inte särskilt spännande. Kan dock tänka mig henne i Berlins kulturella efterkrigs-kretsar, om vi får följa henne dit, så håller kanske mest tummarna för det?
– Vem blir ny nanny till barnen? Någon vi redan känner eller en ny, trevlig karaktär? Dock saknas ju inte direkt unga kvinnor – unga män däremot, som kan förälska sig i fina Daisy, DET saknas. Tycker Mosely kan få jobbet! Att ta hand om barnen alltså. Men han kanske kan förälska sig i Daisy också?
– När ska Mrs Hughes och Mr Carson förstå att de egentligen skulle kunna göra varandra väldigt lyckliga, tillsammans? Kanske den här säsongen?
Vad mer? Hit me!

Postat av: Emilie

Publicerad 2013-11-04 10:51:14

Åh, Mrs Hughes & Mr Carson hade ju varit så fina tillsammans! Håller med om att Daisy behöver någon också, hoppas att det dyker upp någon! Tänker du fortsätta kolla Helena?

Postat av: Helena

Publicerad 2013-11-04 13:16:45

Ja, det tänker jag faktiskt! Den är ju fortfarande väldigt välgjord och fin och spännande, även utan de där älskade karaktärerna. Men det finns ju inte längre någon att RIKTIGT brinna för, känner jag. Mary utan Matthew är liksom inte lika charmig som Mary med Matthew och Lady Edith behöver nog lite mer tid för att ta över helt. Men hon kan mycket väl vara på väg åt rätt håll!

Postat av: Anna

Publicerad 2013-11-05 22:17:57

Ja NÄR ska Hughes och Carson få ihop det? Har väntat sen säsong ett på det.

Postat av: Helena

Publicerad 2013-11-07 10:00:43

Anna: Eller hur? De är ju praktiskt taget redan mamman och pappan i downstairs-familjen, att de inte fattar det själva! Men tyckte jag fick lite positiva vibbar åt det hållet i första avsnittet, så håller tummarna :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om TV-serier, som drivs av frilansjournalisterna Helena Skoog och Emilie Cederquist. Maila oss gärna på [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela