Emilie listar – De sorgligaste dödsfallen

Publicerad 2013-10-18 10:48:10 i Vi listar,

Både jag och Helena älskar listor och därför inför vi nu ett nytt inslag här i bloggen – Vi listar! Jag börjar med att lista de TV-dödsfall som har berört mig mest. 
 
***SPOILERVARNING***
 
 
1. Marissa Cooper, The O.C
På första plats hamnar Marissas tragiska bortgång i den dramatiska bilolyckan i säsongsavslutningen av tredje säsongen av The O.C. Framför allt eftersom Marissa var den första TV-vännen som jag förlorade. TV-karaktärer dör ju ofta unga och Marissa hade levt ett (alldeles för) tufft liv så att det skulle sluta så var ju kanske inte så oväntat men ändå så väldigt sorgligt. Jag älskade Ryan och Marissas kärlekshistoria från första stund och tycker det var fint att det var just Ryan som var med henne på slutet. Har fortfarande svårt att lyssna på "Hallelujah" utan att få tårar i ögonen. 
 
 
2. Lady Sybil, Downton Abbey.
Fina, fina Lady Sybil! Min favoritkaraktär i Downton Abbey dog så plötsligt. Att dö ung när man precis har blivit både fru och mamma är oerhört sorgligt. Den scenen är en av de sorgligaste jag har sett, kunde inte sluta gråta. Hade gärna velat se hennes karaktär fortsätta utvecklas och saknar henne fortfarande i serien.  
 
 
3. Finn Hudson, Glee
Det här är sorg i dubbel bemärkelse. När den unga skådespelaren Cory Monteith dog i somras dog hans Glee-karaktär Finn Hudson med honom. I dagarna sändes seriens minnesavsnitt "The Quarterback" till Corys och Finns minne. Jag tycker att det var ett vackert avsnitt där både skådespelarna och karaktärerna fick utrymme för sin sorg och fick möjlighet att ge Cory ett värdigt avslut. Även om du inte följer Glee så tycker jag att du ska se det här avsnittet. 
 
/Emilie
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om TV-serier, som drivs av frilansjournalisterna Helena Skoog och Emilie Cederquist. Maila oss gärna på [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela