Ny serie – Reign

Publicerad 2013-10-16 09:10:00 i Reign,

 
Ända sedan två av mina favoritserier Gossip Girl och 90210 lades ner har jag väntat på något nytt och spännade från amerikanska CW TV. I höst släpper de flera nya serier men den jag tänker ge en chans är Reign
 
Serien är ett kostymdrama som utspelar sig 1557 i Frankrike. Den handlar om Mary, drottning av Skottland (Adelaide Kane) som åker till Frankrike för att gifta sig med prins Francis (Toby Regbo). Att serien beskrivs som en blandning av Gossip Girl och Games of Thrones låter lovande i mina öron. Jag förväntar mig inte att den kommer vara varken tidsenlig eller historiskt korrekt men däremot hoppas jag på dramatik, mystik och intriger. 
 
Serien har premiär imorgon (17/10) i USA, återkommer när jag har sett piloten. 
 
/Emilie
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om TV-serier, som drivs av frilansjournalisterna Helena Skoog och Emilie Cederquist. Maila oss gärna på [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela