Ravenswood – S1E02

Publicerad 2013-10-31 08:13:00 i Ravenswood,

 
***SPOILERVARNING!*** 
Har suttit igenom andra avsnittet av Ravenswood och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det här. Efter förra avsnittet skrev jag att jag skulle bli förvånad om gänget inte klarade sig oskadda från bilkraschen. Därför blev jag heller inte förvånad över hur fort de lyckades få hjälp på denna mörka, öde väg. Däremot blev jag faktiskt förvånad över att de dödade av Miranda redan i andra avsnittet. Andra! 
 
Att hon sedan dyker upp som spöke känns väl inte helt oväntat i en stad där varannan invånare verkar vara på besök från andra sidan. Men jag känner mig ändå inte så förtjust över det här. Inte än i alla fall. Efter det här avsnittet funderar jag över:
 
* Ska Miranda ha på sig samma outfit i varje avsnitt nu?
* Varför dog bara en karaktär och inte fem i enlighet med förbannelsen? Kommer de dö en efter en nu istället för samtidigt?
* Varför var ingen särskilt ledsen över Mirandas död? 
* Varför äter den läskiga morbron (fint uppdukad) lunch i obduktionsrummet? Och vad vet han om förbannelsen egentligen; “When you went to the hospital, how many bodies were you expecting?”
 
Köper inte riktigt den här storyn än så länge men jag lär ge det några avsnitt till. 
 
/Emilie
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om TV-serier, som drivs av frilansjournalisterna Helena Skoog och Emilie Cederquist. Maila oss gärna på [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela