Emilie listar – 5 nedlagda serier jag hade velat se mer av

Publicerad 2013-11-08 10:17:00 i Vi listar,

5. The Beautiful Life – sept 2009
Det verkade ju så lovande med Ashton Kutcher som exekutiv producent och Mischa Barton och Elle Macpherson i rollerna. Men den här serien som handlade om ett gäng unga modeller i NYC blev pannkaka direkt och lades ner redan efter andra avsnittet. Och jag håller med – det här var inte den bästa av serier. Men jag hade gärna velat se O.C.-favoriten Mischa få en ordentlig TV-comeback (som tur är har Mischa 10 filmer på gång de kommande två åren). Om du vill spana in serien är de fem inspelade avsnitten tillgängliga på TBL:s Youtube-kanal
4. Dirty Sexy Money – 2007-2009
Nej, det var nog inte så lätt att få tittarna att behålla intresset för en serie som gick under det så oerhört fåniga namnet Dirty Sexy Money. Att familjen som serien kretsade kring (New Yorks rikaste) gick under det ännu fånigare efternamnet Darling gjorde inte saken bättre. Men jag tycker ändå att det här var en ganska underhållande serie med mycket drama och en del spännande skådisar och karaktärer (hej Samaire Armstrong). Serien fick totalt 23 avsnitt uppdelade på två säsonger. 
3. Pushing Daisies – 2007-2009
Det var Helena som tipsade mig om den här underbara, färgstarka, surealistiska serien. Den handlar om pajbakaren (hur bra jobb?) Ned som har en förmåga att kunna återuppväcka döda, dock på bekostnad av någon annans liv. Älskar den smarta dialogen och härliga Anna Friel i rollen som Chuck. Serien fick totalt 22 avsnitt uppdelade på två säsonger. 
2. Don't Trust the b---- in Apartment 23 – 2012-2013
Älskar den här komediserien av många anledningar. Framför allt är Krysten Ritter helt fantastisk i rollen som den galna bitchen Chloe. Och det är svårt att inte älska Dreama Walkers försiktiga och naiva karaktär June – eller det faktum att Dawson's Creek-stjärnan James Van Der Beek spelar (en mer självgod version av) sig själv. Serien lades ner mitt under den andra säsongen vilket gjorde att åtta inspelade avsnitt aldrig sändes på TV. Själv har jag inte heller sett dem men jag hoppas att den möjligheten kommer. 
 
1. Pan Am – 2011 - 2012
Jag älskar serier som utspelar sig under en annan tidsera. Jag tycker att Pan Am hade många bra ingredienser – magiska Christina Ricci, vackra kläder och uniformer, svåra kärlekshistorier, fina miljöer, spänning och dramatik och snygga piloter. Vad mer behövs i en serie egentligen? Serien fick 14 avsnitt och lades ner efter första säsongen. Jag hoppas fortfarande på någon form av comeback – kanske en film hade varit något? 

Kommentarer

Postat av: Anni

Publicerad 2013-11-09 11:34:51

Älskar Pushing daisies, hur kunde de döda den??!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om TV-serier, som drivs av frilansjournalisterna Helena Skoog och Emilie Cederquist. Maila oss gärna på [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela