Emilie listar: 4 serier jag slutat titta på

Publicerad 2013-11-17 11:14:00 i Vi listar,

 
1. Grey's Anatomy
Jo, jag älskade Grey's Anatomy. Det är få serier som man har kunnat gråta så mycket till. Både karaktärerna och deras historier berör – i varje avsnitt. Men i slutet av säsong 5 blev det för mycket för mig och jag slutade titta mitt i ett avsnitt. Jag vet att jag har missat många viktiga scener men jag har aldrig kommit mig för att börja titta igen. Nu när jag snart har missat fem säsonger känns det för sent att börja titta igen. Eller vad säger ni? 
 
 
2. Glee
Första säsongen av Glee är så himla bra. Cover-låtar när de är som bäst, härliga karaktärer, bra storys! Men när de flesta av mina favoritkaraktärer tog studenten i slutet av säsong 3 försvann också mitt intresse. Glee är bara inte det samma utan Quinn och Santana och framför allt inte utan Finn! Jag har sett delar av säsong 4 och Corys minnesavsnitt i säsong 5 men tyvärr har de nya karaktärerna inte lyckats vinna över mig till att fortsätta titta. Dock är det Glee:s julskiva jag kommer sätta igång när det vankas julmys – hur bra är den inte?
 
 
3. Big Love
Till en början var det lite spännande att få en tjuvkik i hur det är att leva i polygami-förhållande. Men trots att det här är en fantastiskt välgjord serie fixade jag tillslut inte hela den här tre-kvinnor-samsas-om-samma-man-grejen (när ska vi få se en serie om en kvinna som är gift med tre män?). Kanske kommer jag dock ändå se klart den här serien någon gång eftersom jag är smått betsatt av briljanta Chloë Sevigny. Är det värt, Helena? 
 
 
4. Cougar Town
Jag började titta på den här serien eftersom både Courteney Cox och Busy Phillips är duktiga skådisar. Men efter ungefär en säsong tröttnade jag på både karaktärerna och deras gigantiska vinglas. Det finns roligare komediserier att lägga tid på (Hej, New Girl och Modern Family). Dock verkar serien ha en hel del fans eftersom den snart har premiär för sin femte säsong. 

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2013-11-18 10:01:02

Fast jag tycker INTE att det är för sent att kolla på Grey's Anatomy. Dock att du nog får köra ett maraton och se ikapp, för annars blir det svårt att hänga med. Något att döda tid med över jul, haha? Jag vet ju precis vilket avsnitt du avslutade mitt i och om du tar dig igenom det VET jag att du kommer vilja titta vidare!
När det gäller Big Love så ÄLSKADE jag den, men tror faktiskt inte att jag heller orkade hela vägen till slutet. Har en känsla av att jag har avslutningen kvar. Gör en mental note och sätter den tillsammans med Weeds och The Big C, som jag tappade på vägen. För jag tyckte att den var alldeles fantastisk! Och just det att åtminstone jag till slut hejade på alla fruarna och tyckte att det kändes fullt normalt att de hade samma man är ju intressant i sig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om TV-serier, som drivs av frilansjournalisterna Helena Skoog och Emilie Cederquist. Maila oss gärna på [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela