Hart of Dixie – Ge oss något riktigt!

Publicerad 2013-11-07 09:57:16 i Hart of Dixie,

Först - NEJ, Emilie, tror du att Joel är på väg bort? Inser att jag är lite ensam om att verkligen gilla honom (är oerhört svag för missanpassade, lite socialt klumpiga och helt ofysiska, men intellektuella New Yorkers och tänker att O.C.-Seth var en ung, LA-variant av den typen), men ställer han inte åtminstone till med tillräcklig oreda i alla kärlekstrådar i Zoes liv för att få några fler avsnitt?
***SPOILERVARNING!***
Spännande att även George fortfarande är med i den matchen förresten, i mitt huvud har det varit över länge mellan dem. Och Wade. Vi förstår ju att det är oundvikligt, men kanske kan han få bli lite småförälskad i någon annan (hallå, vad hände med Lemonade?!) innan stormen Zoade (inte alls lika bra parnamn!) drar in och förstör allt annat?
Och håller med om oron kring Lemon och Lavon (Lamon? Levon? Eh?), men inte skulle väl seriens absolut gulligaste och mest oförargliga par krossas av trashig otrohet? Dock att HoD skulle behöva lite mer… (om ni hörde alla floskler som snurrar genom mitt huvud nu i jakten efter rätt ord, men:) smaskiga intriger. Något som är lite mer på riktigt. Någon som faktiskt blir sårad och ledsen för något och inte bara pyttesmå låtsasproblem som inte drabbar någon annan än den som låtsas. Gilmore Girls var så bra på den där balansen, tycker jag, med småstadsevent och charmiga karaktärer och livsomvälvande kärlekshistorier och fullkomligt sönderkrossade hjärtan. Jag tror ni kan bättre, Hart of Dixie!
 
/Helena
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om TV-serier, som drivs av frilansjournalisterna Helena Skoog och Emilie Cederquist. Maila oss gärna på [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela