The Crazy Ones – Säsong 1, avsnitt 8

Publicerad 2013-11-19 09:07:00 i The Crazy Ones,

Av mina superfredagsserier valde jag den här gången The Crazy Ones framför Grey's Anatomy och Parenthood. Jag vet inte riktigt vad det är som gör det (charmiga karaktärer, roliga repliker, knasiga storylines, fungerande sidospår eller något slags hjärta), men jag har fallit pladask för TCO. Jag har ju skrivit tidigare att jag inte är så förtjust i Robin Williams, men här är hans tajming och faktiskt hans störighet klockren. Jag har också skrivit tidigare att jag verkligen gillar Sarah Michelle Gellar, men där känner jag däremot att de inte riktigt utnyttjar hennes fulla potential. Resten av gänget då? Andrew (Hamish Linklater) är TCOs alldeles ljuvliga Seth-typ, Zach (James Wolk) är TCOs Schmidt, eller Barney eller Vänner-Joey, och Lauren är något slags yngre variant av Ally McBeal-Elaine.
***SPOILERVARNING!***
– Misstänker att den ekonomiske partnern Gordon kommer dyka upp fler gånger som en tråkig, genomtänkt (men spelad av så himla rolige Brad Garrett) motpol till spontana och något vårdslösa Simon.
– Den där hoppsan hoppsan-kyssen som planterades tidigt – var det i första avsnittet? – mellan Andrew och Sydney. Vad var det egentligen? Anar vi en romans under ytan? Är Andrew olyckligt förälskad eller finns det någon djupare historia som ligger och tickar i bakgrunden?
– Jag vill ha mer info om vad som händer bakom pr-kulisserna. Jag förstår att de vill presentera själva arbetsplatsen nu i början och visa hur relationerna ser ut bakom lyckta reklamdörrar, men händer det något utanför arbetstid någonsin? Jag är ju nyförälskad, nu vill jag lära känna och bli kär! Jag gillar att de har gläntat lite på dörren till Sydneys kärleksförflutna – nu vill jag veta mer om de andra också.
 
Kollar ni på The Crazy Ones?
 
/Helena
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om TV-serier, som drivs av frilansjournalisterna Helena Skoog och Emilie Cederquist. Maila oss gärna på [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela