Hart of Dixie – Säsong 3

Publicerad 2013-10-17 09:27:15 i Hart of Dixie,

 
Rachel Bilson har varit en av mina favoriter sedan jag såg det första avsnittet av The O.C. för hundra år sedan. Förutom några små gästspel här och där var Rachel länge borta från rutan tills hon 2011 äntligen gjorde storslagen TV-comeback i Hart of Dixie
 
Jag. Älskar. Hart. of. Dixie. Denna feelgood-serie får mig att vilja flytta till en liten ort på landet, gå i fåniga parader och klä mig i färgglada klänningar året runt. Två avsnitt av den tredje säsongen har sänts i USA men säsong 2 har inte sänts klart i Sverige än (hallå, vad händer Kanal5?). 
 
 
***SPOILERVARNING!***
 
När första avsnittet börjar har vi missat fem månader i Zoes liv. Detta märks tydligt direkt. Zoe har en ny pojkvän – Joel – och förhållandet verkar vara det mest seriösa hon har haft sedan vi lärde känna henne. Jag känner mig faktiskt lite snuvad på historien här. Varför fick vi inte vara med och se hur det gick till när de blev kära? Jag hade nog behövt det för att förstå hur Zoe helt plötsligt kunde byta killtyp och falla för den här Joel. Och hur hon kunde gå från ett stormigt förhållande med Wade till en så vuxen och mogen relation med Joel på så kort tid. Hur som helst så gillar jag Joels karaktär som ger historien lite nytt bränsle. Men jag hoppas att vi får några härliga tillbakablickar från den tiden framöver för perioderna då karaktärerna blir kära i varandra är lite av det bästa med HoD
 
Och apropå kärlek. Le-mon-ade! Lemonade! Kan vara det bästa teleskopord jag har hört. Även om Lemon och Wade bara har ett fejkförhållande i dagsläget så får jag känslan av att detta kan utvecklas till någon form av kärlek (kanske olycklig men har inte L och W haft nog av den varan?). Är osäker på om jag vill att det ska hända för jag hejar trots allt på Zoe och Wade. Men vägen tillbaka dit är ju lång och det behövs kanske lite Lemonade under tiden?
 
Jag har så många reflektioner från den här serien men jag sparar några till senare. Helena – vad tycker du om säsong 3 så här långt?
 
 
 /Emilie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om TV-serier, som drivs av frilansjournalisterna Helena Skoog och Emilie Cederquist. Maila oss gärna på [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela