Legen – wait for it…

Publicerad 2013-10-23 12:50:00 i How I Met Your Mother,

 
Nej, vet du Barney, jag orkar snart inte vänta på det längre. 
Detta blir stora How I Met Your Mother-dagen här på bloggen, men det kan inte hjälpas.
Vad är det ens vi väntar på? Mamman? Är det bara jag som inte kunde bry mig mindre? Ted har blivit så ointressant att klockorna stannar när han visas i bild (och jag som var lite förälskad i den mannen i första säsongen – yack!) och hans långdragna, deppiga – men ack så gentlemannamässiga, herregud – tro på att Robin är the one. Väx upp någon gång, Ted! Stå för något någon gång, Ted! Sluta vara så mördande tråkig, Ted!
Sorry, Ted, du är ju fin i all din förutsägbarhet, men kan du bara bli lycklig snart så att vi andra slipper lida?
***SPOILERVARNING!***
För att svara på din fråga, Emilie: ja, jag måste ju också titta färdigt. Men jag vill inte. Jag kan inte ens förmå mig att se det senaste avsnittet. Inte ens Robyn och Barney gör mig nyfiken, det måste väl ändå, efter säkert oändligt många turer, sluta med att de lever lyckliga i alla sina dar? Men skämten som leder fram till "I do" är bara inte roliga längre.
Problemet med att göra en hel säsong som bara bygger på tillbakablickar är att det känns som att historien står stilla, hur nyfiken man som tittare än är på vad som har hänt. Jag vill vidare nu, jag vill se vad som händer efter bröllopet, men dit kommer vi väl aldrig nå. Kanske kan man hoppa över några avsnitt och bara se de tre sista? For old times sake? 
 
/Helena
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om TV-serier, som drivs av frilansjournalisterna Helena Skoog och Emilie Cederquist. Maila oss gärna på [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela