Hart of Dixie – säsong 3, avsnitt 6

Publicerad 2013-11-13 20:11:00 i Hart of Dixie,

 
Efter förra avsnittet ville Helena att HoD skulle ge oss något riktigt. Och jag tycker att avsnitt 6 bjöd på en del känslor som kändes mer äkta och som inte slätades över direkt utan som kanske faktiskt kommer tillåtas att få fortsätta kännas i fler avsnitt framöver.  
 
***SPOILERVARNING!***
 
Och Helena, jag måste erkänna att jag nog har haft fel om Joel. I det här avsnittet växte han lite i mina ögon och det känns som att han kanske är här för att stanna, i alla fall i några avsnitt till. Förhoppningsvis tillräckligt länge för att ställa till det och skapa lite extra känslor när det är dags för Zoe att återförenas med Wade (jo, det kommer hända!).  
 
Älskar att Lemonade har blivit sådan goda och riktiga vänner. Känns som att Wade verkligen har haft en positiv effekt på Lemon och hjälpt henne att utvecklas från Bell-medlem till karriärskvinna. 
 
Jag saknade ju Annabeth i förra avsnittet och i det här avsnittet var hon verkligen tillbaka (hon hade tydligen varit på besök hos sin syster). Och AB var en av de karaktärerna som stod för äkta känslor i det här avsnittet. Hon gav Lavon ett ultimatum (även om hon inte ville erkänna det) och detta tror jag kommer innebär en stor vändning i deras förhållande. Antingen tillsammans nedför altargången eller skilda vägar. 
 
Lilla kusinen Lynly är också en frisk fläkt i programmet. Härligt med självsäkra kvinnor som står på sig! Den där stackars George har inte mycket att sätta emot hennes kaxiga charm. 
 
Och Zoe fick också sin beskärda del av äkta känslor som för en gångs skull inte handlade om killar. Istället träffade hon sin biologiska familj (som varit förvånansvärt frånvarande hittills) som visade att de inte vill ha något med Zoe att göra. Detta sårade Zoe djupt och det kommer inte vara det sista vi får se av den här sidoberättelsen. Jag tror dock att Zoe kan lyckas charma den här familjen på samma sätt som hon gjorde med de motvilliga invånarna i Bluebell när hon flyttade dit. 
 
Här är en sneakpeak på nästa avsnitt som innehåller de spännande ingredieserna Zoade och en kidnappad Joel!
 
 
/Emilie

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2013-11-14 14:10:46

Men JA, den här veckan var HoD sprängfyllt med riktiga känslor. Äntligen! Så sorgligt med Annabeth och Lavon. Är de inte på samma sida? Eller kan han överraska henne, tro? Håller alla tummar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om TV-serier, som drivs av frilansjournalisterna Helena Skoog och Emilie Cederquist. Maila oss gärna på [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela