How I Met Your Mother – säsong 9, avsnitt 12

Publicerad 2013-12-03 17:59:00 i How I Met Your Mother,

Ja, den här säsongen är ju den sämsta någonsin, det har vi sagt förut. Men – inbillar jag mig, eller var det här senaste avsnittet ett litet uns bättre än de tidigare?
***SPOILERVARNING!***
– Barney och Robin var inte sina (numera) vanliga skitjobbiga, neurotiska ska vi giftas eller inte-jag. Avslutet var till och med, för mig, rätt oväntat. Kanske har jag sänkt förväntningarna till den grad att jag helt missade upplägget för det där överraskningsmomentet?
– Lily fick inte ta så mycket plats och Lily i sin nuvarande form – att hon ens går upprätt efter all sprit? – får helst så lite utrymme som möjligt. Och det hon sa var faktiskt lite rörande, om hennes brist på inflytande i relationen.
– Marshall fick förresten inte vara med alls. Dvs ingen bil. Inget tåg. Inget färdmedel överhuvudtaget. Magiskt.
– Ted fick vara gamla Ted, eller åtminstone så som jag minns gamla Ted, utan deprimerande repliker om sin egen olycka. Men rätt rolig ändå.
 
Ja, allt som allt: ett inte helt värdelöst avsnitt av HIMYM. Välkommet, måste jag säga. Em, vad tycker du?
 
/Helena
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om TV-serier, som drivs av frilansjournalisterna Helena Skoog och Emilie Cederquist. Maila oss gärna på [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela